سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ |۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 8, 2024
5

حوزه/ رئیس حوزه هنری استان گیلان بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت هنر در راستای حل مسائل اجتماعی کشور تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از رشت، سید رسول منفرد در نشست رسانه‌ای دومین رویداد نمایشی «بچه های مسجد» استان گیلان با بیان این که برای حل مسائل اجتماعی باید از ظرفیت هنر و هنرمندان بهره گرفت، اظهار داشت: بی شک هنر می تواند به حل مسایل اجتماعی و گره گشایی در این رابطه کمک شایان توجهی کند و ما در این خصوص نیازمند تعامل مدیریت فرهنگی با هنرمندان هستیم.

وی همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت به ویژه شهید سید حسن نصرالله گفت: رژیم اسرائیل نسل کشی آشکار را در فلسطین و غزه انجام داده اما آینده فلسطین روشن است و نسل فلسطینی روز به روز زنده‌تر خواهد شد.

رئیس حوزه هنری گیلان با بیان اینکه اقتدار، امنیت و آرامش امروز مدیون شهدا هستیم، افزود: شهدا مایه آرامش، اقتدار و همبستگی ملی هستند و باید قدر دان آنها باشیم.

منفرد با اشاره به برگزاری دومین رویداد نمایشی «بچه های مسجد» در گیلان اضافه کرد: گیلان به شدت از کارهای نمایشی و غیر واقعی در حوزه فرهنگ رنج می‌برد و این در حالی است که کار فرهنگی واقعی در دل محلات اتفاق می‌افتد و دستگاه‌های فرهنگی باید خودشان را با محلات هماهنگ کنند.

به گفته وی، هدف از برگزاری رویداد نمایشی «بچه های مسجد» حضور در محلات حاشیه شهر و دیدن استعدادها در کنار محرومیت‌ها است که باید استمرار داشته باشد.

منفرد با بیان اینکه کشف استعدادهای هنری در محلات و مناطق حاشیه شهر اتفاق می‌افتد، گفت: مشارکت مردم، گروه‌های هنری و تئاتری در رویداد «بچه های مسجد» به استعدادیابی کمک می‌کند.

رئیس حوزه هنری گیلان با اشاره به اهداف و برنامه‌های مردم محور این نهاد ابراز داشت: حوزه هنری گیلان به دنبال کار واقعی است که در دل محلات و به دست اصحاب تئاتر استان رقم می‌خورد.

وی در خاتمه با بیان اینکه مسجد می‌تواند به وفاق در حوزه فرهنگ کمک کند، افزود: پیوند بین هنر و مسجد و هنر بین مردم از ضروریات است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha